Δευτέρα, 14 Απριλίου 2014

Ετήσιος Απολογισμός ΔΣ 4/2013 έως 5/2014



ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΠΤΥΧΙΟΥΧΩΝ  ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ  ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

Ετήσιος Απολογισμός ΔΣ 4/2013 έως 5/2014   

                                                                                                                   11.4.2014
Ο Σύλλογος βρέθηκε να αντιπαλεύει σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες και σε συντονισμό με τα υπόλοιπα σωματεία του ΥΠΠΟ, του δημοσίου και σε μικρότερο βαθμό του ιδιωτικού τομέα την πολιτική των μνημονίων, των απολύσεων, της ανατροπής των μισθολογικών-ασφαλιστικών-συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων μας, του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας, της αλλαγής παραδείγματος στο δημόσιο τομέα, με τη μετατροπή του σε επιτελικό κράτος, με τον περιορισμό του «κοινωνικού κράτους», με την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων σε αυτό (ελαστικές σχέσεις εργασίας μέσω ΜΚΟ, ουσιαστική άρση μονιμότητας), με την καλλιέργεια του ανταγωνισμού και της ανθρωποφαγίας μέσω του νόμου για την αξιολόγηση και της πολιτικής της διαθεσιμότητας με στόχο τις απολύσεις.

Η δράση του Συλλόγου κινήθηκε στην κατεύθυνση της αποκάλυψης των πραγματικών κάθε φορά στόχων των εφαρμοζόμενων πολιτικών τόσο προς τους εργαζόμενους στο ΥΠΠΟ (θυμηθείτε τη συζήτηση για τη διαθεσιμότητα που κατά ορισμένους δε σήμαινε απολύσεις) όσο και προς την υπόλοιπη κοινωνία.
Αν και ο επιθυμητός στόχος ήταν η ανατροπή αυτής της πολιτικής, αφού και η ελάχιστη συνδικαλιστική κατάκτηση σήμερα πλέον συνδέεται με συνολική ανατροπή της πολιτικής που εφαρμόζεται, καταφέραμε ως συνδικαλιστικό κίνημα στο δημόσιο τομέα μόνο να καθυστερήσουμε την εφαρμογή πλευρών της ασκούμενης πολιτικής (μείωση αριθμού διαθέσιμων, καθυστέρηση υλοποίησης του στόχου για απολύσεις στο δημόσιο).
Δυστυχώς, ο Σύλλογός μας και συνολικά το συνδικαλιστικό κίνημα στο δημόσιο βρίσκεται σε μια μάχη οπισθοφυλακής που καθυστερεί ίσως αλλά δεν ανατρέπει την πολιτική που διαλύει τις ζωές μας.
Η μάχη αυτή, που αναπόφευκτα έχει πολιτικό χαρακτήρα, χρειάζεται να ενταθεί το επόμενο διάστημα. Για να είναι πιο αποτελεσματική χρειάζεται να υπερβούμε οι εργαζόμενοι-ες τη λογική της ανάθεσης στο ΔΣ, να αναμετρηθούμε με την ηττοπάθεια και την υποταγή απορρίπτοντάς τες, να υπερβούμε λογικές «παλαιού» συνδικαλισμού (αντιπαραθέσεις κλάδων, συνδικαλισμός διαδρόμων, κυβερνητικός συνδικαλισμός), να υπερασπιστούμε στην πράξη την αλληλεγγύη, τη συλλογικότητα, να εμπιστευτούμε τη δύναμη και την ενότητά μας. 

Ορισμένες επισημάνσεις για τη λειτουργία του Συλλόγου

·         Επιδιώχθηκε η ενεργός και άμεση παρέμβαση και παρουσία του Συλλόγου σε συνδικαλιστικά και άλλα διοικητικά θέματα (παρεμβάσεις στη διοίκηση, συναντήσεις με πολιτική ηγεσία, υποβολή υπομνημάτων, νομική συμβουλή και προσφυγή). Νομίζουμε ότι η προσπάθεια αυτή πρέπει να αξιολογηθεί θετικά και να ενισχυθεί το επόμενο διάστημα. Η διεκδίκηση συνολικών και σε περιορισμένο βαθμό κλαδικών αιτημάτων υπαγορεύτηκε από τη ασκούμενη πολιτική που σχεδόν εξαλείφει τη διεκδίκηση κλαδικών αιτημάτων όπως επιδόματα, άδειες.
·         Η ουσιαστική λειτουργία του Συλλόγου προϋποθέτει τη συμμετοχή των μελών του. Επιδιώχθηκε και πέτυχε σε ικανοποιητικό βαθμό η  άμεση ενημέρωση των μελών του Συλλόγου για τα συνδικαλιστικά θέματα που κάθε φορά βρίσκονταν στο τραπέζι. Η δημιουργία έστω σε πρωτόλεια μορφή του μπλογκ του Συλλόγου στοχεύει στη διαρκή ενημέρωση των συναδέλφων. Ωστόσο, δεν αποφύγαμε την «Αθηνοκεντρική» λειτουργία του Συλλόγου, που μπορούμε να υπερβούμε με συγκρότηση Επιτροπών ανά πόλη, όπου αυτό είναι εφικτό. Δεν περιορίσαμε την κυριαρχία της λογικής της ανάθεσης από τα μέλη προς τα ΔΣ των Συλλόγων που αναπαράγεται στο συνδικαλιστικό κίνημα. Η ενεργοποίηση των μελών του Συλλόγου και η ανατροφοδότηση των μελών του ΔΣ από τα μέλη του Συλλόγου αποτελεί βασικό στοίχημα για το από δω και μπρος. Η αξιοποίηση θετικών παραδειγμάτων (όπως οι τοπικές συνελεύσεις ανά χώρο εργασίας) χρειάζεται να συνεχιστεί.
·         Η δράση του Συλλόγου δεν περιορίστηκε στα αυστηρά δικά μας συνδικαλιστικά θέματα.  Έγινε προσπάθεια να υπερασπιστούμε στην πράξη το συνδικαλισμό που δε κλείνεται στα δικά του, αλλά ανοίγεται στην κοινωνία κι αναζητά κοινούς δρόμους βάσει κοινών συμφερόντων. Η συμπαράστασή μας στον αγώνα των εργαζόμενων στην ΕΡΤ και στην πανεργατική απεργία της 13/6/2013, ο συντονισμός με άλλα πρωτοβάθμια σωματεία του ΥΠΠΟΑ και του δημόσιου τομέα (συμμετοχή σε συσκέψεις συντονισμού) ήταν σημαντικά, αλλά ανεπαρκή βήματα σε αυτή την κατεύθυνση. Ο από τα κάτω συντονισμός εργαζόμενων και σωματείων, η διασύνδεση με ομάδες πολιτών που διεκδικούν (επιτροπή αγώνα για τα προσφυγικά της Αλεξάνδρας, για το Ελληνικό), ενισχύουν τον αγώνα μας και μας απεγκλωβίζουν από μια “στενή” ορισμένες φορές οπτική για τα πράγματα διά του φακού του ΥΠΠΟ.
·         Η επιστημονική  δράση του Συλλόγου, που δρομολογήθηκε με τη διατύπωση θέσης για τη Λευκή Βίβλο για το σύγχρονο πολιτισμό/δομή Γενικής Διεύθυνσης Σύγχρονου Πολιτισμού στο Οργανόγραμμα (η οποία ωστόσο δεν ολοκληρώθηκε) ή για το θέμα του μετρό της Θεσσαλονίκης δεν προχώρησε όπως θα θέλαμε και θα μπορούσαμε. Η εκδήλωση του Συλλόγου για το νέο νόμο για την αξιολόγηση (2/4/2014) ήταν ένα θετικό βήμα. Η πολιτιστική δράση του Συλλόγου χρειάζεται να αναπτυχθεί.

Βασικά συνδικαλιστικά θέματα που απασχόλησαν το Σύλλογο

1.Διαθεσιμότητα – απολύσεις

Η μάχη για την υπεράσπιση των θέσεων εργασίας ήταν και συνεχίζει να είναι μάχη για την υπεράσπιση του πολιτισμού ως δημόσιου αγαθού και του  δημόσιου τομέα στο σύνολό του. Γιατί η πολιτική της απαξίωσης του δημοσίου τομέα για να ανοίξει ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση των κερδοφόρων πλευρών του περνάει μέσα από τη μείωση των εργαζομένων σε αυτόν και την απαξίωση της δουλειάς μας και του έργου των υπηρεσιών.

Το Σεπτέμβρη του 2013 το Κυβερνητικό Συμβούλιο  Διοικητικής Μεταρρύθμισης υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά αποφάσισε τις πρώτες απολύσεις στο δημόσιο μετά από 100 χρόνια μέσω του προγράμματος της διαθεσιμότητας. Ο Σύλλογός μας συμμετείχε σε όλες τις κινητοποιήσεις αποκαλύπτοντας ότι ο πραγματικός στόχος της διαθεσιμότητας είναι οι απολύσεις. Η αρχική εξαγγελία για 500 διαθέσιμους στο ΥΠΠΟΑ αντιμετωπίστηκε με κοινές απεργιακές κινητοποιήσεις στο ΥΠΠΟΑ (από τις οποίες ορισμένοι Σύλλογοι απουσίαζαν) και συνολικά στο δημόσιο. Έγινε προσπάθεια να καθυστερήσει/μπλοκαριστεί η διαδικασία της μοριοδότησης με απεργιακή κινητοποίηση στο διοικητικό που κήρυξε ο Ενιαίος Σύλλογος και στην οποία συμμετείχαν όλοι οι συνάδελφοι. Τελικά, 184 συνάδελφοί μας βρέθηκαν σε διαθεσιμότητα.
Συμμετείχαμε σε όλες τις κινητοποιήσεις, συμπαρασταθήκαμε στους συναδέλφους στα δικαστήρια με στάσεις εργασίας που κηρύχθηκαν για το σκοπό αυτό, ζητήσαμε από την πολιτική ηγεσία να προκηρυχθούν θέσεις κινητικότητας από όλους τους κλάδους και να ζητηθούν από τις υπηρεσίες οι ανάγκες σε μόνιμο προσωπικό  χωρίς να βρούμε ανταπόκριση. Διαχωριστήκαμε από λογικές που δυστυχώς υιοθετήθηκαν από σωματεία στο ΥΠΠΟΑ για μετατροπή κλάδων σε φορείς υποδοχείς συναδέλφων που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα, γιατί θεωρούμε ότι δε συνέβαλαν στον κοινό αγώνα ενάντια στις απολύσεις.

24 συνάδελφοί μας δικαιώθηκαν αρχικά με απόφαση προσωρινής διαταγής που εξελίχθηκε σε θετική απόφαση του δικαστηρίου. Παραμένουν όμως σε εκκρεμότητα κι άλλες δίκες. Και το πιο σημαντικό: μετά την οριστική απόλυση διαθέσιμων φυλάκων, καθαριστριών και εκπαιδευτικών στις 22/3/2014, ακολουθούν οι απολύσεις των διαθέσιμων του ΥΠΠΟ (17-22/5/2014).
Υπενθυμίζουμε ότι το Μάιο του 2013 είχε υποβληθεί προσχέδιο Νόμου «Οργάνωση Δημόσιας Διοίκησης και άλλες διατάξεις» που προέβλεπε ότι με Κοινή Υπουργική Απόφαση αποφασίζονται απολύσεις, κάθε φορά που αυτό κρίνεται απαραίτητο!!!,  αξιοποιούσε το εργαλείο Προεδρικό Διάταγμα κατ’ αναλογία των πράξεων νομοθετικού περιεχομένου για αλλαγές στη διοίκηση, και προέβλεπε νέα διαδικασία επιλογής προϊσταμένων (με προσεχές ΠΔ) «επαναφέροντας από το χρονοντούλαπο της ιστορίας μνήμες και πρακτικές κομματικού κράτους άνευ προσχημάτων», όπως αναφέραμε σε ανακοίνωση του Συλλόγου. Το νομοσχέδιο αποσύρθηκε, λόγω των γενικότερων πολιτικών εξελίξεων.
Η πολιτική των απολύσεων υπηρετείται και μέσω άλλων διόδων, όπως το κλείσιμο ΝΠΙΔ Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) και η Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας (ΕΑΧΑ), όπως οι πλεονάζουσες θέσεις στα Σχέδια Οργανισμών.
Το ΔΣ ζήτησε από την πολιτική ηγεσία να επιλυθούν τα γραφειοκρατικά θέματα που εμποδίζουν την τοποθέτηση των 187 συναδέλφων (ΦΕΚ διορισμού 12/2010), που βρίσκονται από το 2010 σε αναμονή (μεταξύ αυτών και 2 συνάδελφοι ΠΕ Διοικητικού), χωρίς όμως αποτέλεσμα. Οι τοποθετήσεις προσκρούουν στον κανόνα 1/5.
Εκφράσαμε την κατηγορηματική αντίθεσή μας στα σχέδια κατάργησης της προστασίας των ασφαλιστικών μέτρων, προκειμένου να διευκολυνθούν οι απολύσεις των συμβασιούχων του δημοσίου, μεταξύ των οποίων και πολλοί συνάδελφοι που εργάζονται στο ΥΠΠΟ.

2. Οργανισμός/ Αυτόνομο ΥΠΠΟ

Ο Σύλλογος εξέφρασε την αντίθεσή του στην απόφαση για λειτουργία ΓΓΠ, που αποτυπώθηκε στο Σχέδιο Οργανισμού (για το οποίο δεν υπήρξε επίσημη ενημέρωση), που υιοθετήθηκε από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Συνεργασίας στις 23/4/2013.
Τέθηκε εκ νέου το αίτημα για αυτόνομο Υπουργείο Πολιτισμού, με αυτοτελείς διοικητικές και οικονομικές υπηρεσίες, με διαφύλαξη όλων των αρμοδιοτήτων και όλων των θέσεων εργασίας, με επαρκή χρηματοδότηση και στελέχωση για να ανταποκριθεί στην προστασία και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και στη στήριξη της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Ζητήθηκε  από την πολιτική ηγεσία
·         να ενημερώσει τους εργαζόμενους και τα σωματεία για το σχέδιο Οργανισμού που θα υιοθετηθεί με την έκδοση ΠΔ.
·         να διασφαλιστούν όλες οι ισχύουσες οργανικές θέσεις του Οργανισμού ΠΔ 191/2003.
·         να παραδοθεί στα σωματεία και τους εργαζόμενους η έκθεση αξιολόγησης που συντάχθηκε από Επιτροπή του ΥΔΜΗΔ, βάσει της οποίας διαμορφώθηκε το Σχέδιο Οργανισμού. 
Τα παραπάνω δεν έγιναν.

Ακολούθησε η απόφαση για αυτόνομο Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, που αποτέλεσε μια νίκη για όλους μας.
Το νέο σχέδιο Οργανισμού του αυτόνομου πλέον ΥΠΠΟΑ δε δόθηκε από την πολιτική ηγεσία ΥΠΠΟΑ στα σωματεία και τους εργαζόμενους για συζήτηση.
Αντίθετα, απουσία των ίδιων των εργαζομένων δρομολογείται η ολοκλήρωση του νέου Οργανισμού και η έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος.
Το σχέδιο Οργανισμού που δημοσιοποιήθηκε φαίνεται να προχωρά σε σημαντική μείωση των δομών που ενδεχομένως θα συνδεθεί και με μείωση του αριθμού των εργαζομένων (πλεονάζον προσωπικό), σε αναδιοργάνωση της ΓΔΣΠ για την οποία έχουμε διατυπώσει τις επιφυλάξεις μας/αντίθεσή μας αφού διαχωρίζει τις Δ/νσεις Σχεδιασμού από αυτές της εφαρμογής των τομεακών πολιτικών, σε αναπροσαρμογή των δεδομένων όσον αφορά τις θέσεις  ευθύνης (ειδικότητα ΠΕ Αρχαιολόγων σε θέσεις ευθύνης στο σύγχρονο πολιτισμό ή στη διοίκηση), σε υπαγωγή υπηρεσιών του ΥΠΠΟ υπό τον Υπουργό εκτός του σώματος της διοίκησης.
Ζητάμε την απόσυρση του Σχεδίου, την ενημέρωση των σωματείων και των εργαζομένων για να έχουν λόγο οι ίδιοι οι εργαζόμενοι, τη διασφάλιση όλων των  αρμοδιοτήτων και των θέσεων εργασίας και την κάλυψη των αναγκών με μόνιμο προσωπικό.
Το ΔΣ θα επανέλθει με επεξεργασμένη θέση επί του τελικού σχεδίου Οργανισμού.

3. Έλεγχος ωραρίου ΣΕΕΔΔ

Οι έλεγχοι  του ωραρίου από το Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης 4/2013 δεν ήταν τυχαίοι.
Η προσθήκη μιας ακόμη κατηγορίας δημοσίων υπαλλήλων, αυτής των «κοπανατζήδων», στις ήδη υπάρχουσες: «τεμπέληδες», «ανίκανοι», «διαπλεκόμενοι», «διεφθαρμένοι», «επίορκοι», στόχευε στη νομιμοποίηση των επερχόμενων απολύσεων στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας, στον  εκφοβισμό, στην πειθάρχηση των εργαζόμενων και στην καλλιέργεια του ανταγωνισμού μεταξύ των δημοσίων υπαλλήλων. Στόχος ήταν να συμπληρωθεί ο αριθμός των τουλάχιστον 4.000 δημοσίων υπαλλήλων που έπρεπε να απολυθούν κατ΄ επιταγή της Τρόϊκας και συμφωνία της συγκυβέρνησης εντός του 2013 και 11.000 εντός του 2014.
Ο Σύλλογός μας συμμετείχε σε παραστάσεις διαμαρτυρίας στη διοίκηση και την πολιτική ηγεσία, επεσήμανε ότι το «πιλοτικό» σύστημα καρτοσήμανσης παραμένει δυσλειτουργικό και αναξιόπιστο, ότι παρατηρούνται καθυστερήσεις στην ενημέρωση του συστήματος λόγω του φόρτου εργασίας και της υποστελέχωσης των υπηρεσιών και ζήτησε την πρόσβαση των συναδέλφων στην ατομική κάρτα σήμανσης.  Το ΔΣ του Συλλόγου υπέβαλε σε συντονισμό και συνεργασία με τα ΔΣ του Ενιαίου Συλλόγου Εργαζομένων ΥΠΠΟΑ Αττικής – Στερεάς -Νήσων, του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων και της Διοικούσας Επιτροπής Τμήματος ΕΜΔΥΔΑΣ στο ΥΠΠΟ Υπόμνημα προς την πολιτική ηγεσία ΥΠΠΟΑ για το θέμα των ελέγχων ωραρίου από το ΣΕΕΔΔ (27.6.2013). Αποστείλαμε Δελτίο Τύπου για το θέμα μετά τη δημοσιοποίηση του Πορίσματος.

4. Έλεγχος ΠΔ Παυλόπουλου «δούρειος ίππος» για απολύσεις στο ΥΠΠΟΑ/Έλεγχοι ΣΕΕΔΔ
 
Πραγματοποιήθηκε  με εντολή του ΓΓ του Σώματος Ελεγκτών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ), σε συνέχεια επώνυμων και ανώνυμων καταγγελιών για συγκεκριμένες περιπτώσεις, έλεγχος όλων των φακέλων των αορίστου χρόνου συναδέλφων που μονιμοποιήθηκαν με το ΠΔ Παυλόπουλου στο ΥΠΠΟΑ.
Η εκτίμησή μας ήταν ότι είναι αδιανόητη όσο και περίεργη αυτή η μετά από δέκα ολόκληρα χρόνια αμφισβήτηση της νομιμότητας προσλήψεων, που πραγματοποιήθηκαν σε συνέχεια κινητοποιήσεων κι αγώνων των εργαζόμενων σε καθεστώς εργασιακής ομηρίας και έχει εγκρίνει το ΑΣΕΠ και ότι δε θα ανεκτούμε περιοριστικές ερμηνείες κατά την επανεξέταση, της νομιμότητας των προσλήψεων (επανεξέταση που αν και δε διακηρύσσεται ανοικτά, φαίνεται να είναι ο στόχος).
Η αντίδραση των εργαζομένων στο ΥΠΠΟΑ και των σωματείων ήταν άμεση. Πραγματοποιήθηκε, και με τη συμμετοχή του Συλλόγου μας, συνάντηση με τον Υπουργό για το θέμα 4/12 και κηρύχθηκε από την ΠΟΕΥΠΠΟ και τα πρωτοβάθμια σωματεία  48ωρη απεργία 5-6/12.

Αποδείχθηκε σύντομα ότι οι έλεγχοι δεν ήταν τυχαίοι. Το Πόρισμα του ελέγχου σε συνδυασμό με το άρθρο 42 του νόμου ΥΔΜΗΔ  "Διοικητικές Απλουστεύσεις, Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα - Τροποποίηση Διατάξεων Π.Δ. 318/1992 και λοιπές ρυθμίσεις" θα αξιοποιηθούν για τις επερχόμενες απολύσεις.
Η τελική διατύπωση του άρθρου 42 προβλέπει «Οι συμβάσεις ή σχέσεις εργασίας ή έργου υπαλλήλων σε φορείς του δημοσίου ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα,  όπως αυτός ορίζεται στο άρθρο 14 του ν. 2190/94 όπως ισχύει, οι οποίες μετατράπηκαν σε αορίστου χρόνου, λύονται αυτοδικαίως και οι θέσεις καταργούνται –ανεξαρτήτως του χρόνου που παρήλθε από τη μετατροπή– σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι κατά τον χρόνο μετατροπής δεν συνέτρεχαν οι προβλεπόμενες κατά περίπτωση νόμιμες προϋποθέσεις με υπαιτιότητα του υπαλλήλου».
Με τρόπο απαράδεκτο και αντισυνταγματικό, που αντίκειται στην ισότητα και την ασφάλεια δικαίου, το ΥΔΜΗΔ νομοθέτησε την εκ των υστέρων αλλαγή των κριτηρίων του Π.Δ. 164/2004 (αλλά και των προηγούμενων νόμων περί μετατροπής συμβάσεων), με βάση τα οποία οι συμβάσεις των εργαζόμενων ΙΔΑΧ μετατράπηκαν σε αορίστου χρόνου, για να μπορεί να τους απολύσει.
Η τροπολογία που κατατέθηκε μετά τις «αντιρρήσεις» κυβερνητικών βουλευτών και υπό την πίεση που ασκήθηκε με την υποβολή του Υπομνήματος από τα σωματεία του ΥΠΠΟΑ προς τους Βουλευτές του Ελληνικού Κοινοβουλίου, (εκτός της Χρυσής Αυγής):
Ενιαίος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΠΟ Αττικής, Στερεάς και Νήσων, Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, Πανελλήνιος Σύλλογος Διοικητικών Υπαλλήλων Πτυχιούχων Ανωτάτων Σχολών ΥΠΠΟ, Πανελλήνιος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΠΟ Κλάδων ΔΕ, Πανελλήνια Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων και το Τμήμα ΕΜΔΥΔΑΣ του ΥΠΠΟΑ, και την παράσταση της ΠΟΕΥΠΠΟ και των πρωτοβάθμιων σωματείων ΥΠΠΟ στη αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ενισχύει το ρόλο του ΑΣΕΠ στη διαδικασία και διαγράφει την αρχική διατύπωση «δεν τηρήθηκε η νόμιμη διαδικασία», χωρίς να τροποποιεί το ουσιαστικό αποτέλεσμα του επανελέγχου, δηλαδή τις απολύσεις που θα προκύψουν από  τη διαδικασία.
 


5. Νόμος για την Αξιολόγηση

O νόμος του ΥΔΜΗΔ "Διοικητικές Απλουστεύσεις, Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα - Τροποποίηση Διατάξεων Π.Δ. 318/1992 και λοιπές ρυθμίσεις" άρθρα 20-32 προβλέπει το 25% των υπαλλήλων να αξιολογείται με τους βαθμούς 9 έως 10, το 60% με 7 έως 8 και το 15% με 1 έως 6, σε επίπεδο Γεν. Δ/νσης, με κριτήριο την «παραγωγικότητα των μονάδων και τις αρμοδιότητες σε σχέση με τις προτεραιότητες της ασκούμενης πολιτικής». Δηλαδή ο αξιολογητής ωθείται να αξιολογεί κατά ένα ποσοστό ακόμη κι αναντίστοιχα με τα πραγματικά δεδομένα, ώστε να προσαρμοστεί στην ποσόστωση και να αποφύγει την πειθαρχική δίωξη. Είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να καλλιεργηθεί έντεχνα ο ανταγωνισμός μεταξύ των διαφορετικών κλάδων και των συναδέλφων για τις ποσοστώσεις που θα οδηγούν στην απόλυση ή  στη σωτηρία.
Ο Σύλλογος τοποθετήθηκε αρνητικά έναντι το νόμου που φέρνει ένα πιο συγκεντρωτικό (ένας αξιολογητής), πιο αυθαίρετο (ποσοστώσεις 25-60-15 και κριτήρια), απολύτως αντιδημοκρατικό και κατασταλτικό (αξιολόγηση του ενός, υποβολή ενστάσεων σε επιτροπή 3 Γεν. Δ/ντών χωρίς συμμετοχή αιρετών, κατάργηση δικαιώματος πρόσβασης στην έκθεση) και εντελώς ξεπερασμένο (το έχουν καταργήσει ακόμη και οι μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες) σύστημα αξιολόγησης. Συμμετείχαμε στην 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση. Μετά την ψήφιση του νόμου είδαν το φως της δημοσιότητας πληροφορίες για σύνδεση μισθού- παραγωγικότητας βάσει της αξιολόγησης.
Για την ενημέρωση των συναδέλφων διοργανώθηκε εκδήλωση στο αμφιθέατρο του ΥΠΠΟ με τη συμμετοχή της ΑΔΕΔΥ, του Διοικητικού Επιμελητηρίου και του ΚΕΜΕΤΕ ΟΛΜΕ.
Ο Σύλλογος θα ζητήσει νομική συνδρομή για το θέμα με την αποστολή της εφαρμοστικής εγκυκλίου http://et.diavgeia.gov.gr/f/min-reform-egov/ada/ΒΙΗ3Χ-Γ7Α. Θα χρειαστεί, σε συντονισμό με την ΑΔΕΔΥ και τα σωματεία του δημόσιου τομέα, να διαμορφωθεί κοινή στάση έναντι του συστήματος αξιολόγησης που αντίκειται στη χρηστή διοίκηση και στη συνταγματική αρχή της αξιοκρατίας, την οποία θα κληθούν να στηρίξουν όλοι οι εργαζόμενοι και οι προϊστάμενοι των υπηρεσιών. Σε αυτή την κατεύθυνση θα γίνουν και νομικές ενέργειες.

6. Κρίσεις προϊσταμένων

Βρισκόμαστε σε αναμονή νομοσχεδίου για τις κρίσεις προϊσταμένων, με τη συνέντευξη να υπερκερνά τη μοριοδότηση, στελέχη του ιδιωτικού  τομέα να μετέχουν στις επιτροπές και το δημόσιο να μυρίζει άρωμα κομματικού κράτους.
Στο ΥΠΠΟ, αν και οι κρίσεις έχουν ολοκληρωθεί (η συμμετοχή των ΙΔΑΧ) δεν γίνονται τοποθετήσεις προϊσταμένων, συνεχίζοντας την «παράδοση» των αναθέσεων, που κυριάρχησε στο ΥΠΠΟ για 20ετία. Ο σκόπελος του δημοσιοϋπαλληλικού που προβλέπει αναπλήρωση θέσης προϊσταμένου για ένα μήνα και πλήρωσή της με κρίση, αντιμετωπίστηκε στον πρόσφατο νόμο με πρόβλεψη για αποζημίωση των αναπληρωτών προϊσταμένων για όλο το χρονικό διάστημα που αναπληρώνουν.
Ο Σύλλογός μας εξέφρασε  την κατηγορηματική αντίθεσή του σε σχεδιασμούς μετακλητοί υπάλληλοι να καλύψουν θέσεις Προϊσταμένων Διευθύνσεων του ΥΠΠΟΑ. Μια τέτοια  απόφαση θα προσέκρουε στις ρυθμίσεις του άρθρου 103 παράγραφοι 4 & 5  του Συντάγματος για την «Υπηρεσιακή κατάσταση των οργάνων της διοίκησης» και του νόμου 3839/2010 άρθρα 2&9 (ΦΕΚ 51/Α΄/29-3-2010).
Θεωρούμε αναγκαία για τη διασφάλιση της αυτονομίας της διοίκησης την επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων από τους συναδέλφους -ισσες  που υπηρετούν χρόνια τώρα στο ΥΠΠΟ, γνωρίζουν το αντικείμενο και υπηρετούν τον πολιτισμό.

7. Ειδική μοριοδότηση ΥΠΠΟΑ/Υπόμνημα

Το ΔΣ του  Συλλόγου αντιστάθηκε στην προσπάθεια άνισης μεταχείρισης των εργαζομένων στο ΥΠΠΟΑ, αναπαραγωγής τεχνητών διαχωρισμών (αρχαιολογική υπηρεσία -σύγχρονος πολιτισμός, παλιοί – νέοι, εργαζόμενοι στο ΥΠΠΟΑ – εργαζόμενοι από τον ΟΣΕ) και υπονόμευσης της ενότητάς μας μέσω της μοριοδότησης για τη φάση της διαθεσιμότητας με ειδικό πρόσθετο κριτήριο συγκεκριμένων κατηγοριών εργαζομένων στο ΥΠΠΟΑ (ανώτατος αριθμός μορίων 31,5 αναλόγως των ετών υπηρεσίας σε έργα ανασκαφών, ανάδειξης, συντήρησης αρχαιολογικών χώρων, μνημείων και εγκαταστάσεων, καθώς και στη φύλαξη αρχαιολογικών χώρων, μουσείων και εγκαταστάσεων) ΦΕΚ Β’ 2408/2013.
Αφού ζητήθηκε σε συνάντηση με την πολιτική ηγεσία απόσυρση της ειδικής μοριοδότησης (με Υπουργική Απόφαση), υποβλήθηκε Υπόμνημα προς την πολιτική ηγεσία ΥΠΠΟ και ΥΔΜΗΔ (30/10/2013), το οποίο κοινοποιήθηκε και στα άλλα πρωτοβάθμια σωματεία του ΥΠΠΟ. Ζητήθηκε νομική συνδρομή και αποφασίστηκε η χρήση ένδικων μέσων. Στη συνάντηση με το νομικό σύμβουλο κρίθηκε νομικά σκόπιμο η αίτηση ακύρωσης να υποβληθεί από τον Ενιαίο Σύλλογο και να υπάρξει, αν κριθεί σκόπιμο, νομική συνδρομή από το Σύλλογό μας κατά την εκδίκαση της υπόθεσης.
Η ειδική μοριοδότηση εφαρμόστηκε στο πρώτο κύμα μοριοδοτήσεων για τη διαθεσιμότητα.
Το ΔΣ του Συλλόγου εξέφρασε την εύλογη απορία σχετικά με τη στάση της ΠΟΕΥΠΠΟ για το θέμα. Η αρχική Ανακοίνωση της ΠΟΕΥΠΠΟ για το θέμα (1.10.2013) ανέφερε ότι «έπειτα από στοχευμένες ενέργειες που πραγματοποίησε αμέσως μετά την απόφαση να τεθούν σε διαθεσιμότητα 187 συνάδελφοι πέτυχε τη θεσμοθέτηση ενός ειδικού πρόσθετου κριτηρίου (Φ.Ε.Κ. Β’ 2408/2013) που δίνει επιπλέον μοριοδότηση στους συναδέλφους για το επόμενο στάδιο της κινητικότητας». Η ΠΟΕΥΠΠΟ σε ακόλουθη ανακοίνωσή της (2.10.2013) αναφέρει «Εκ παραδρομής γράφτηκε στην ανακοίνωση της 1.10 ότι η πρόσθετη μοριοδότηση αφορά το στάδιο της κινητικότητας, ενώ αυτή αφορά το στάδιο της διαθεσιμότητας. Η Ομοσπονδία είναι ξεκάθαρα αντίθετη με κάθε μορφή διαθεσιμότητας και θέση της είναι πως το ειδικό πρόσθετο κριτήριο μοριοδότησης θα μπορούσε να εφαρμοστεί στη φάση της κινητικότητας για όλους τους κλάδους των εργαζομένων»!!.
Εκκρεμεί η εκδίκαση της υπόθεσης.

8.Υπόλογοι

Επισημάναμε με ανακοίνωση του Συλλόγου ότι πολλοί συνάδελφοι –ισσες καλούνται να αναλάβουν τη νομική ευθύνη του υπολόγου και να προβούν σε πληρωμή εντός ασφυκτικών προθεσμιών χωρίς να διασφαλίζεται η πλήρης ενημέρωσή τους για το νομικό πλαίσιο, χωρίς να έχει προηγηθεί προτυποποίηση ανά περίπτωση ώστε να υπάρχει έτοιμο υλικό (πρότυπα διοικητικά έγγραφα), χωρίς σε ορισμένες περιπτώσεις να αποφεύγεται η παροχή αντικρουόμενων οδηγιών από διαφορετικές υπηρεσίες. Το ζήτημα πρέπει να επιλυθεί, ώστε να διασφαλίζεται η νομότυπη διεκπεραίωση της διαδικασίας και η προστασία των συναδέλφων –ισσών υπολόγων. Προτείνεται να συσταθεί Ομάδα Εργασίας για το σκοπό αυτό.

9. Ετεροαπασχόληση στη φύλαξη αρχαιολογικών χώρων

Το ΔΣ του Συλλόγου εξέφρασε την αντίθεσή του στην απόφαση της πολιτικής ηγεσίας ΓΓΠ να καλυφθούν οι θέσεις αρχαιοφυλάκων με υπαλλήλους άλλων κλάδων και  ειδικοτήτων.
Η απόφαση ελήφθη λόγω της υψηλής επισκεψιμότητας των μουσείων και αρχαιολογικών χώρων κατά τη θερινή περίοδο, με επίκληση «επιτακτικής ανάγκης» των υπηρεσιών.
Προφανώς δεν αποτελεί επιτακτική, αλλά πάγια ανάγκη, που εντείνεται τους καλοκαιρινούς μήνες, η φύλαξη όλων των αρχαιολογικών χώρων από συναδέλφους και συναδέλφισσες που ειδικεύονται στη φύλαξή τους, κι όχι μόνο όσων χώρων είναι ανταποδοτικοί και τουριστικά αξιοποιήσιμοι με την «έγκριση» των τουριστικών πρακτόρων. Η «επίλυση» του προβλήματος με την «ετεροαπασχόληση» και τελικά με τους εργαζόμενους στις ΜΚΟ υπενθυμίζει την αναγκαιότητα πρόσληψης μόνιμου προσωπικού, την αποτυχία των πολιτικών αποψίλωσης/αποκένωσης του δημόσιου τομέα.

10. Προστασία μνημείων, ακίνητης περιουσίας ΥΠΠΟ
Η πώληση του κτηρίου της Μπουμπουλίνας και  η εκχώρηση άλλων κτηρίων στην περιοχή της Πλάκας στο ΤΑΙΠΕΔ μας βρίσκουν αντίθετους.  Οι πολιτικές υπέρβασης των «προσκομμάτων» που θέτει η αρχαιολογική νομοθεσία (προστατεύοντας την πολιτιστική κληρονομιά) για fast track επενδύσεις (Ακαδημία Πλάτωνος, Αστέρας)  χρειάζεται να αντιμετωπιστούν από το σύνολο των εργαζομένων στο ΥΠΠΟ.

Σε αυτό το πλαίσιο, εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας για το μέλλον του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων & Απαλλοτριώσεων, όσον αφορά τη διατήρηση του δικαιώματος είσπραξης των εσόδων του πολιτισμού και της διαθέσής τους για τον πολιτισμό κι όχι για την αποπληρωμή του  χρέους.

 

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου